Case Study Ziemniak i Spółka

Ziemniak i Spółka

Restauracja Ziemniak i Spółka to szczecińska sieć restauracji.

95%
wzrostu widoczności rok do roku

Restauracja niewątpliwie wyróżniająca się na tle innych lokali, zarówno jeśli chodzi o ofertę jak i komunikację graficzną.

Nasza współpraca z marką Ziemniak i Spółka sięga początków jej założenia, jesteśmy firmą, która stworzyła logo i całą identyfikację oraz wdrożyła stronę internetową. Jako cel marketingowy postawiliśmy zbudowanie od zera wysokiej pozycji w wyszukiwarce i budowanie tym kanałem świadomości marki w internecie.

Zakres naszych działań:

Zaprojektowanie
strony internetowej
Optymalizacja SEO
całego serwisu
Opracowanie
słów kluczowych
Podpięcie pełnej
analityki internetowej
Optymalizacja strony
pod wybrane słowa kluczowe
Techniczne SEO
Pozycjonowanie
i link building
Współpraca z blogerami
z branży gastronomicznej

Jak wygląda
nasza współpraca?

Problemem serwisu była ograniczona ilość treści treści, w branży gastronomicznej trudno jest stworzyć niesamowicie długie opisy nie lejąc wody, więc na początku należało rozbudować content strony tworząc odpowiednie podstrony i sekcje. Należało również zadbać o profil linków, który na początku był zerowy. Najważniejszymi problemami strony po jej opublikowaniu były:

 

  • meta tagi canonical
  • struktura nagłówków H1-H6
  • brak dostosowanych meta tagów
    pod słowa kluczowe (title/description)
  • brak atrybutów “alt” przy plikach graficznych
  • nieodpowiedni stosunek treści do kodu strony
  • brak sitemapy
  • brak podpiętej analityki/zbierania danych witryny

Działania rozpoczęliśmy od optymalizacji strony pod wcześniej opracowane słowa kluczowe.

Stworzyliśmy meta opisy title i description oraz zastosowaliśmy meta tag canonical. Na dalszym etapie wprowadziliśmy poprawną strukturę nagłówków H1-H6. Następnie dodaliśmy opisy “alt” dla wszystkich plików graficznych i wygenerowaliśmy pliki sitemap.xml i robots.txt. Ponieważ w tym momencie posiadaliśmy już wszystkie podstrony (i stronę główną) w indeksie Google, które dzięki wcześniejszej optymalizacji była idealnie targetowane na odpowiednie słowa kluczowe, to można było poszerzyć proces link buildingu, który wtedy skupiał się na serwisach internetowych, społecznościowych i innych źródeł pozwalających na pozyskanie linków (katalogi, NAP, artykuły z linkami). Naszym pomysłem była współpraca z blogerami z branży gastronomicznej. Research pozwolił na utworzenie listy lokalnych blogów, których właściciele zajmowali się recenzowaniem szczecińskich lokali gastronomicznych. Każdy z nich otrzymał zaproszenie do lokalu Ziemniak i Spółka i możliwość zamówienia dowolnej potrawy. W odpowiedzi oczekiwaliśmy recenzji na swoim blogu i tu warunkiem był link prowadzący do domeny ziemniakispolka.pl. Współpraca pozwoli rozbudować profil linków domeny o dodatkowe unikatowe domeny, co znacznie przyczyniło się do wzrostu widoczności w top10 wyników wyszukiwania:

A oto efekty naszej współpracy

Dzięki wdrożonym zmianom i działaniom
SEO strona uzyskała:
95%
wzrost widoczności rok do roku
69%
wzrost ruchu,
w tym 98% w kanale google / organic
81%
ruch z kanału organicznego Google
Widoczność
Użytkownicy #1
Użytkownicy #2

Zobacz również

Rozwój Twojej firmy zaczyna się tutaj.
Porozmawiajmy o rozwiązaniach,
które wpłyną na progres w Twoim biznesie.
Skuteczna ewolucja wizerunku
i sprzedaży wymaga planu.